torsdag, augusti 25, 2005

Hur gick det på Rotary?

En och annan undrar hur det gick på Rotarylunchen. Det var mycket trevligt, men tiden blev knapp för de hade en hel del föreningsangelägenheter att ventilera. Hörde under lunchen att tidigare föredragshållare hade varit väldigt underhållande... Jag fick en kvart på mig att tala och hade då även några boktips att förmedla! Jag berättade om mig själv och min väg till bibliotekarieyrket på ett kåserande sätt, så att de faktiskt skrattade. När det gällde våra inköp, fördjupade jag mig inte i detaljer utan uppmanade dem till att ha synpunkter på vårt bokbestånd. Det blev en trevlig stämning och flera villa tala enskilt efter föredraget om sin läsning. Mest var det ett sätt för biblioteket att visa upp sig och synas. Det var bra att jag fick tänka igenom det här med bokinköpsundersökningen, även om det inte blev så mycket sagt i föredraget.