fredag, maj 19, 2006

Platsen som Gud kom ihåg!

Igår var jag på Wij trädgårdar i Ockelbo på Mediedag med Biblioteken i Gävleborg. Det var en mycket stimulerande och upplyftande tillställning. Biblioteken berättade om hur de tagit fram och hur de arbetar med mediaplaner, Sandvikens och Gävles planer finns att läsa på nätet. Min egen insats var ett föredrag på en timme, det var spännande att tala inför så många människor, det var 80 personer i lokalen! Det kändes väldigt bra, stämningen var fin och jag var lugn och tror att jag lyckades säga det jag ville. Det handlade om min undersökning men även om biblioteksförändring i stort. Det är ett ämne som många redan är engagerade i, så det blev mycket roligt eftersnack. Gunilla Kindstrand från Kunskapskanalen höll ett intressant föredrag på eftermiddagen om språket och värdet av att läsa skönlitteratur. Jag återvände sent i går kväll till mitt hem trött och väldigt lycklig. Tack för senast allihop!

1 Comments:

Blogger Ann Östman said...

Hej och tack själv för ett mycket inspirerande och underhållande föredrag!

Jag har bara hört positiva kommentarer om dagen, det känns som början till något?

Det var verkligen roligt att du kunde komma, och att vi fick möjlighet att vistas i en så inspirerande miljö.

Vi ser fram emot fortsatta kontakter och samtal.


Många glada hälsningar från Ann

8:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home