måndag, oktober 09, 2006

Cecilia Stegö Chilò och Johan Tiedemann?

Kulturdepartementet har fått en moderat statssekreterare som heter Johan Tiedemann. Jag väntar i spänning på vad han och den nytillträdde ministern Cecilia Stegö Chilò kommer att uträtta på biblioteksområdet. Än så länge har jag inte sett några uttalanden från dem i biblioteksfrågan och jag hörde inte något från någon av dem i kulturdebatten inför valet. Jag undrar om de var aktiva i den kovänding som moderaterna gjorde i bibliotekslagsfrågan. Kombinationerna Stegö Chilò, Tiedemann och bibliotek ger dåligt med sökträffar. Finns det någon som känner till hur kunniga de är på området?

Uppdatering: Idag (9/10-06) berättar Cecilia Stegö Chilò om vad hon vill med kulturpolitiken i Studio Ett!!!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken besvikelse, hon sa inte ett ord om vad hon tänkte om våra bibliotek...

10:59 em  
Anonymous Anonym said...

Ur dagens EXPRESSEN (10/10 06)

Cecilia Hagen: - Men visst måste man få fortsätta att låna gratis på biblioteken?
Cecilia Stegö Chilò: - Ja.

2:47 em  
Anonymous Anonym said...

Johan Tiedemann är världens bästa chef. Det kommer bli toppen tror jag!

11:19 em  
Anonymous Anonym said...

Verkar oroväckande efter det som kommit fram om Stegö Chilò de första dagarna.

12:49 em  
Anonymous Anonym said...

Jag trodde att det var självklart att Lena Adelsohn Liljeroth skulle vara moderaternas starkaste kandidat som kulturminister. Nu när Cecilia Stegö Chilò är en så omdiskuterad minister undrar jag om någon vet varför Lena Adelsohn Liljeroth blev omsprungen på upploppet?

11:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home