onsdag, oktober 12, 2005

Rapporten

Jag är nu ledig från mitt ordinarie arbete och arbetar för fullt med min rapport om bokinköp. Det är mycket intressant som kommer fram och jag kommer att publicera rapporten i sin helhet på DIK´s hemsida. Jag kommer inte att förhandspublicera innehållet här i bloggen, eftersom jag tror att rapporten ska läsas i sin helhet. Fokus i min undersökning ligger på vilka förändringar som skett i arbetsgrupperna ute på de bibliotek, som genom att de tackade nej till sambindningslistorna fick lov att drastiskt förändra sina inköpsrutiner.
Biblioteken som behandlas är Sala, Vingåker, Vilhelmina och Sunne. Nu har även några andra listlösa bibliotek gett sig till känna, det är: Gnesta, Sävsjö och Storuman. Det lär finnas ytterligare fyra bibliotek som jag inte känner till. Jag skulle gärna vilja ha kontakt även med de biblioteken om det är möjligt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ödeshög lär inte heller använda sig av sambindningslistorna.
Elisabeth Norinder Sala

5:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home