torsdag, juni 02, 2005

Förändrade arbetsrutiner : förnyad arbetsgrupp?

DIK Bibliotekarieförbundets stipendiefond till Greta Linders minne har tilldelat mig årets stipendium på 15 000 kr. Jag ska använda stipendiet till att undersöka hur man köper in böcker på de bibliotek i Sverige som har tackat nej till Bibliotekstjänst erbjudande om inköpsstöd. Jag arbetar själv på Sunne bibliotek, som är ett "listlöst" bibliotek och vi har under våren så saktliga börjat utveckla nya rutiner för inköp. Tack vare stipendiet kan jag ta tjänstledigt några veckor i höst och avser då att besöka andra bibliotek som inte använder listorna.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis mamma!
Blir spännande att följa ditt arbete med detta intressanta ämne.

10:37 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis Karin!
och grattis till stipendiet.
Jan Fröding

10:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag vill instämma med föregående... Grattis! Ytterligare en intressant blogg att följa.

2:42 em  
Anonymous Anonym said...

Lycka till!

12:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home